1398/12/8 پنجشنبه
برگزاری کارگروه نظارت بر فرآیند تهیه، تولید و توزیع مواد شیمیایی و زیستی خطرناک به میزبانی استاندارد مرکزی
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان مرکزی ، کارگروه نظارت بر فرآیند تهیه تولید و توزیع مواد شیمیایی و زیستی خطرناک به میزبانی اداره کل استاندارد  و حضور سردار شهرستانی فرمانده نیروی انتظامی و سرپرست سازمان صنعت معدن تجارت استان بر گزار شد.
مهناز جعفریان مدیر کل استاندارد استان سهولت دسترسی به انواع مواد شیمیایی خطرناک و عدم امکان رهگیری سریع و به موقع استفاده کنندگان از این مواد را از جمله تهدیدات بالقوه سلامت و ایمنی مردم عنوان کرد و بر ضرورت ساماندهی بازار عرضه و تقاضا مواد مذکور  تاکید نمود .  
وی گفت : در گام اول بازدید از واحد های تولیدکننده این مواد و برنامه ریزی بر اساس نتایج بازرسی ها در اولویت کاری این کارگروه است که برای این اقدام نیاز به لیست واحد های مشمول این کارگروه داریم.
سرپرست  سازمان صنعت و معدن و تجارت استان نیز با اعلام آمادگی در ارایه فهرست تولیدکنندگان ، انبارها و حتی الامکان توزیع کنندگان (در قالب اتحادیه های صنفی) به اعضاء کارگروه در ارایه برنامه ریزی های بعدی بر همکاری کامل در این خصوص تاکید کرد.
فرمانده کل نیروی انتظامی استان نیز گفت : پلیس در قالب وظایف تعریف شده و دارا بودن نیروی متخصص در محافظت و ایجاد امنیت در این خصوص آماده انجام وظیفه است.
خاطر نشان میکند هدف از تشکیل این کارگروه نظارت بر فرآیند تهیه ، توزیع ، واردات ، صادرات، خرید و فروش و نگهداری اینگونه مواد است که بر این اساس اعضاء با تعیین ساز و کاری مشخص برای سازماندهی این حوزه بر اساس دستورالعمل های ابلاغی انجام وظیفه می کنند .
 

نسخه قابل چاپ