1399/3/6 سه‌شنبهمهناز جعفریان مدیر کل استاندارد استان مرکزی :
استانداردهای تدوین شده به عنوان یک سند ملی با حدود اجتناب ناپذیر اجرایی است

 به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان مرکزی، مهناز جعفریان ، مدیر کل استاندارد استان مرکزی از تدوین 13 عنوان استاندارد ملی خبر داد .
وی استانداردهای تدوین شده را در زمینه های صنایع شیمیایی و پلیمر ، برق و الکترونیک ، مهندسی پزشکی ، خوراک و فرآورده های کشاورزی می باشند.
جعفریان با اشاره به نقش تدوین استانداردهای ملی به عنوان یک سند ملی با حدود اجتناب ناپذیر اجرایی تصریح کرد : در راستای مشارکت در فعالیت های استانداردسازی بین المللی، فعالسازی مجدد کمیته متناظر Iso/ISIRI TC 153valves در برنامه کاری سال 1398 اداره کل استاندارد استان مرکزی قرار گرفته بود که با برگزاری نشست ترمیم ساختار کمیته در تاریخ 27 آذر 98 در محل سالن کنفرانس شرکت ماشین سازی اراک و برگزاری انتخابات که منجر به ابقای دبیر و رییس و انتخاب نایب ریس جدید کمیته شد. همچنین ایجاد دو دبیرخانه کمیته فنی متناظر INEC TC 87 ultrasonics  به روش انتصابی و INEC TC 25 Quantities and unites به روش انتخابی در اداره کل استاندارد استان مرکزی در سال 98 محققق شده است.
مدیر کل استاندارد در ادامه با بیان اینکه که  83 مورد بازنگری استاندارد انجام گرفته است، افزود : استانداردهای مذکور از نظر سال منبع، ICS، رشته های کمیته ملی و وضعیت استاندارد، مورد بررسی و بازنگری قرار گرفته و Scope انگلیسی کلیه این استانداردها جهت بارگزاری در پورتال سازمان ملی استاندارد تهیه شده است.
ایشان در پایان تدوین استانداردهای ملی بر اساس نیازسنجی و مزیت اقتصادی، علمی و فناوری را یکی از اهداف این اداره کل دانست و افزود: این فرآیند با مدیریت کارشناسان تخصصی سازمان و اداره های استاندارد استانی و نیز با بهره مندی از توانمندی متخصصان دانشگاهی و واحدهای تولیدی مرتبط ، همچنین نهادهای آموزشی و پژوهشی و با مدیریت استاندارد صورت می پذیرد .

نسخه قابل چاپ