social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

دوشنبه1403/2/3

14:36:2

50

پیگیری بهبود وضعیت کشتارگاه شهر اراک توسط مدیر کل استاندارد استان مرکزی

سید سعید میرنظامی مدیر کل استاندارد استان مرکزی، در جلسه‌ای که به منظور پیگیری بهبود وضعیت کشتارگاه اراک در ساختمان شورای شهر اراک تشکیل شده بود، حضور یافت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان مرکزی، مدیر کل استاندارد استان در این جلسه عنوان کرد: علیرغم تلاش‌های شهرداری و شورای کلانشهر اراک برای بهبود کشتارگاه که در خور تقدیر می‌باشد، لیکن به دلیل فرسودگی و با وجود مشکلات بغرنج فاضلاب کشتارگاه، حقیقتا کشتارگاه فعلی زیبنده کلانشهر اراک نیست.
سید سعید میرنظامی ضمن اشاره به دومین جلسه شورای استاندارد استان در سال 1402، بیان کرد: با توجه به افزایش جمعیت استان، نیاز ضروری است که کشتارگاه سنتی شهر اراک به کشتارگاه صنعتی تبدیل شود که با رعایت استانداردهای لازم، گوشت با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب به مردم عرضه گردد.
مدیر کل استاندارد استان مرکزی خاطر نشان کرد: مطابق با ماده ۱۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، سازمان موظف است علاوه بر ارزیابی انطباق کالاهای ساخت داخل و وارداتی، نسبت به ارزیابی خدماتی که از لحاظ ایمنی، بهداشت و سلامت عمومی حائز اهمیت می‌باشند با همکاری نهادهای ارزیابی انطباق تأیید صلاحیت شده اقدام و نتایج حاصل را جهت اطلاع عموم و مراجع ذی ربط اعلام نماید.
میرنظامی در پایان ضمن اشاره به لزوم وجود نگاه بلندمدت در ارتباط با کشتارگاه کلانشهر اراک، افرود: این که به یک باره بخواهیم کشتارگاه فعلی را تعطیل کنیم امکان‌‌پذیر نیست و باید به سمت یک کشتارگاه صنعتی برویم زیرا در این صورت حتی با وجود صرف هزینه زیاد برای این موضوع، تا اقدام درستی صورت نگیرد، فعالیت‌ها بی‌نتیجه خواهد بود.

 

تصاویر