social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

پنجشنبه1403/1/9

12:19:2

75

نظارت بر اجرای استاندارد مراکز عرضه آجیل و خشکبار در سطح شهرستان اراک

در راستای اجرای طرح عید نوروز و ماه مبارک رمضان، مراکز عرضه آجیل و خشکبار شهرستان اراک توسط کارشناسان اداره کل استاندارد استان مرکزی بازرسی شد.
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان مرکزی، این بازرسی‌ها که با هدف حمایت از حقوق مصرف کنندگان انجام می‌شود، مواردی چون محل عرضه شیرینی، دیوارها، سقف، کف، آبراهه کف، راهروها، سیستم روشنایی سیستم تهویه مکانیکی، ظروف دفع ضایعات جامد، سرویس‌‎های بهداشتی و رختکن کارکنان از نظر بهداشت، سلامت و ایمنی بازرسی شد.
با توجه به تقارن آغاز سال نو و ماه مبارک رمضان و افزایش مصرف خشکبار، شیرینی جات و زولبیا و بامیه در این ایام، تشدید نظارت بر نحوه فعالیت این صنف ضرورت می‌یابد؛ لذا این موضوع به عنوان یکی از محورهای بازرسی در طرح عیدانه سازمان ملی استاندارد ایران لحاظ شده است.
ایزو ۱۶۰۵۰ یک استاندارد بین‌المللی در زمینه آجیل و خشکبار است. این استاندارد به‌طور خاص بر معیارها و الزامات مرتبط با تولید، فرآوری، بسته‌بندی و توزیع آجیل و خشکبارها تمرکز دارد. هدف اصلی آن، ارتقاء کیفیت و ایمنی این دسته از محصولات در سطح جهانی است و به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا با رعایت مفاد آن، محصولات خود را به‌صورت یکپارچه و مطابق با استانداردهای بین‌المللی عرضه کنند.

 

تصاویر