social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

مدیرکل

بيشتر

دوشنبه1402/12/21

18:24:4

106

بازدید سرزده مدیر کل استاندارد استان مرکزی از آسانسور اماکن عمومی 

سید سعید میرنظامی، مدیر کل استاندارد استان مرکزی بهمراه کارشناسان این اداره کل و بازرسان شرکت بازرسی، به صورت سرزده با حضور تیم خبری صدا و سیمای استان مرکزی از چند مورد از آسانسورهای اماکن عمومی شهرستان اراک بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان مرکزی، در این بازدید که با هدف بررسی نحوه عملکرد و همچنین ارزیابی ایمنی آسانسورهای اماکن عمومی و پرتردد صورت گرفت، مدیر کل استاندارد مطالبی را در خصوص جدیت در امر بازرسی و انجام آزمون های مربوطه خاطر نشان کرد.
مدیر کل استاندارد استان ضمن بازدید و نظارت بر روند انجام بازرسی یادآور شد: با توجه به اینکه آسانسورهای اماکن عمومی و دولتی از لحاظ میزان تردد، از اهمیت بالایی برخوردار هستند، لذا موضوع استاندارد سازی فوری این آسانسورها در شورای استاندارد استان به ریاست استاندار محترم و با حضور یکی از نمایندگان اراک در مجلس شورای اسلامی مطرح و مصوب گردیده که تمامی اماکن دولتی ملزم به دریافت تاییدیه ایمنی آسانسور گردند.
میرنظامی ضمن اشاره به اجباری بودن دریافت تاییدیه ایمنی آسانسور مطابق با استانداردهای ملی ایران به شماره‌های 2-6303 و 1-6303، افزود: می بایست مالکین و بهره برداران اقدام به دریافت تاییدیه اولیه آسانسور نموده و به صورت سالانه تاییدیه ادواری را تمدید نمایند.
مدیر کل استاندارد استان در پایان خاطرنشان کرد: هم‌وطنان می‌توانند از طریق ارسال شناسه ملی نصب شده در محل کابین به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از استاندارد بودن آسانسورها اطمینان حاصل نمایند.

 

تصاویر