social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

مدیرکل

بيشتر

شنبه1403/1/18

11:15:4

165

بازدید میدانی مدیر کل استاندارد استان مرکزی از وسایل توزین و سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی

سید سعید میرنظامی، مدیر کل استاندارد استان مرکزی بهمراه معاونین و کارشناسان این اداره کل، به صورت سرزده و میدانی از ترازوهای مورد استفاده در واحدهای صنفی شهرستان اراک بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان مرکزی، در این بازدید که با هدف بررسی نحوه عملکرد و همچنین ارزیابی وسایل توزین و سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی صورت گرفت، مدیر کل استاندارد استان مطالبی را در خصوص جدیت در امر بازرسی و انجام آزمون‌های مربوطه خاطر نشان کرد.
عملکرد وسایل توزین و سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی از جمله ترازوها در فواصل زمانی منظم توسط کارشناسان استاندارد و آزمایشگاه‌های همکار مورد ارزیابی و آزمون قرار گرفته و پس از تائید صحت عملکرد، بر روی آنها برچسب تائیدیه صحت عملکرد که قابل رویت برای مصرف کننده باشد، الصاق می‌شود.
مطابق با ماده ۴۶ قانون و تقویت توسعه نظام استاندارد، ترازوهای فاقد آزمون دوره‌ای، غیر مجاز می‌باشند و در صورت مشاهده با صاحبان آنها برخورد قانونی انجام خواهد شد؛ لذا تمامی اصناف موظف به همکاری با آزمایشگاه هستند و در صورت عدم همکاری و یا هرگونه ممانعت از انجام کار به تعزیرات و مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
در پایان لازم به ذکر است، هم استانی‌های گرامی هنگام خرید از واحدهای صنفی به ترازوی آن واحد صنفی دقت کنند و از واحدهایی که ترازوی آنها فاقد برچسب صحت عملکرد است، خرید نکنند چرا که ممکن است حق آنها ضایع گردد.

 

تصاویر