social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

شنبه1403/2/8

08:49:3

51

حضور مدیر عامل شرکت تولیدی لوازم خانگی برای ادای توضیحات و ارایه تعهد عدم دریافت استاندارد خدمات پس از فروش

به دلیل عدم دریافت پروانه استاندارد اجباری خدمات پس از فروش توسط یکی از شرکت‌های تولیدی ساندویچ ساز در شهر ساوه، مدیرعامل شرکت برای ادای توضیحات به کمیسیون شبه قضایی ماده 42 قانون تقویت و توسعه استاندارد احضار و اعمال قانون گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان مرکزی، با توجه به گزارش اداره نظارت بر اجرای استاندارد در مورد یکی شرکت‌های تولیدی ساندویچ ساز استان مبنی بر عدم ارائه خدمات پس از فروش و عدم دریافت پروانه استاندارد اجباری خدمات پس از فروش، پرونده تخلف این شرکت در چهل و دومین جلسه کمیسیون ماده 42 مطرح و مدیر عامل این شرکت به کمیسیون احضار شد و با توجه به توضیحات مدیر عامل شرکت با حضور  معاون رییس کل دادگستری استان به عنوان قاضی منتخب قوه قضاییه در کمیسیون ماده 42 استان مرکزی و سایر اعضا، اخذ تعهد برای اقدامات فوری اصلاحی در مورد شرکت اعمال قانون و حکم صادره به شرکت ابلاغ خواهد شد.
بر اساس مصوبات شورای عالی استاندارد، استاندارد ملی به شماره ۱۳۶۲۹ یا «استاندارد وسایل خانگی - خدمات پس از فروش - اصول و روش‌های ارزیابی» مشمول اجرای مقررات استاندارد اجباری گردیده و از تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۱۲ لازم الاجرا است.
با توجه به ماده ۱۴ و ۱۵ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، اجبار اجرای استاندارد با تصویب شورای‌عالی در راستای اطمینان از کیفیت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان است و اجرای استاندارد در مورد کالاها و خدمات، اجباری اعلام شد. پس از پایان زمان مقرر شده، تولید، تمرکز، توزیع و فروش این گونه کالاها و خدمات بدون علامت استاندارد و یا بدون تایید سازمان ممنوع است.